Календарне планування з біології

Біологія
7 клас
(2 год. на тиждень, разом 70 год., з них 6 год. – резервного часу. )
п/п
Дата
Зміст уроку
Місце
 інформації в   підручнику
Вступ (4 год.)
1/1

Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення  тварин.

2/2

Будова тварин: клітини.

3/3

Будова тварин: тканини.

4/4

Органи та системи органів   тваринних організмів.

Різноманітність тварин  (26 год. + 2 год. резерв. часу )
5/1

Поняття про класифікацію тварин. Загальна характеристика й різноманітність багатоклітинних тварин.

6/2

Загальна характеристика й різноманітність кишковопорожнинних.
Міні-проект.
Як утворюються коралові острови?

7/3

Загальна характеристика типу Кільчасті черви. Лабораторне дослідження № 1.
Зовнішньої  будови та  руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника).

8/4

Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування.

9/5

 Контрольна робота № 1.

10/6

Загальна характеристика типу Членистоногі.

11/7

Загальна характеристика класу Ракоподібні. Різноманітність ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини.

12/8

Загальна характеристика класу Павукоподібні.

13/9

Загальна характеристика класу Комахи.

14/10

Розмаїтість комах.
Їхня роль у природі й житті людини.
Практична робота №1.
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

15/11

Загальна характеристика типу Молюски. Лабораторне дослідження № 2. Будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

16/12

Класи Черевоногі, Двостулкові та Головоногі молюски.
Міні-проект. Як утворюються перлини?

17/13

Паразитичні безхребетні тварини.

18/14

Контрольна робота № 2.

19/15

Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби.

20/16

Загальна характеристика класу Кісткові риби.

21/17

Значення риб у житті людини.
Рибне господарство. Охорона риб.

22/18

Загальна характеристика класу Амфібії.

23/19

Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів.

24/20

Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів.

25/21

Контрольна робота № 3.

26/22

Загальна характеристика класу Птахи. Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів.

27/23

Розмноження й розвиток птахів.
Виводкові та нагніздні птахи.

28/24

Різноманітність птахів.
Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини.
Практична робота №2.
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних у птахів. 

29/25

Загальна характеристика класу Ссавці.

30/26

Практична робота №3.
Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.                                                                                                                       

31/27

Міні-проекти.
Тварини – будівельники.
Зуби ссавців.
Тварини рекордсмени.

32/28

Контрольна робота №4.

Процеси життєдіяльності тварин. (16 год. + 1 год.  резервного часу)
33/1

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
Живлення і  травлення.

34/2

Різноманітність травних систем.

35/3

Дихання та газообмін у тварин.
Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

36/4

Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції.

37/5

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.

38/6

Практична робота №4.
Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

39/7

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

40/8

Контрольна робота № 5.

41/9

Опора і рух. Види скелета.
Значення опорно-рухової системи.
Два типи симетрії як відображення способу життя.
Способи пересування тварин.

42/10

Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

43/11

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження № 3. Особливостей покривів тіла тварин.

44/12

Органи чуття їх значення.
Міні-проекти:
Як бачать тварини.
Як тварини визначають напрям руху.

45/13

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.

46/14

Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах, моделях).

47/15

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення.

48/16

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення).
Періоди та тривалість життя тварин.
Лабораторне дослідження № 4.
 Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

49/17

Контрольна робота № 6.

Поведінка тварин. (10 год.)
50/1

Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження № 5. Спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).

51/2

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

52/3

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.

53/4

Соціальна поведінка тварин.
Типи угруповань тварин за К. Лоренцом. Ієрархія у групі.

54/5

Практична робота №7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

55/6

Міні-проект (за вибором):
Угруповання тварин.
Чому мігрують тварини.

56/7

Комунікація тварин.
Міні-проект.  Як спілкуються тварини.

57/8

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
Міні-проект (за вибором):
Як вчаться пташенята.
Як тварини користуються знаряддями праці.

58/9

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

59/10

Контрольна робота № 7.

Організми і середовище існування. (6 год. + 1 год.  резервного часу)
60/1

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 

61/2

Ланцюги живлення і потік енергії.

62/3

Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. 

63/4

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.

64/5

Природоохоронні території.
Червона книга України.

65/6

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Заповідні території України.

66/7

Контрольна робота № 8.

Узагальнення. (2 год. + 2 год.  резервного часу)
67/1

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи.

68/2

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи.

69/3

Природа рідного краю ( екскурсія ).

70/4

Повторення вивченого матеріалу за рік.


Біологія
8 клас
(2 год. на тиждень, разом 70 год., з них 4 год. – резервного часу. )
п/п
Дата
Зміст уроку
Місце
 інформації в   підручнику
Вступ (4 год. + 1 год. резервного часу)
1/1

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

2/2

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.

3/3

Тканини. Органи. Фізіологічні системи.
Лабораторне дослідження:
ознайомлення з препаратами  тканин людини.

4/4

Регуляторні системи організму людини.

5/5

Контрольна робота № 1.

Тема 1. Опора та рух. (6 год. + 1 год. резервного часу)
6/21

Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.
Лабораторне дослідження:
мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин.

7/2

Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

8/3

Функції і будова скелетних м’язів.
Основні групи скелетних м’язів.

9/4

Робота м’язів.  
Втома м’язів.
Лабораторні дослідження
розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні;
впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

10/5

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.

11/6

Проект (за вибором)
Гіподинамія – ворог сучасної людини
Рухова активність - основа фізичного здоров’я

12/7

Контрольна робота № 2.

Тема 2. Транспорт  речовин (7 год.)
13/1

Внутрішнє середовище організму.
Кров, її склад та функції. Лімфа.

14/2

Зсідання крові.
Групи крові та переливання крові. Лабораторна робота №1.
Мікроскопічна будова крові.

15/3

Система кровообігу.
Серце: будова та функції.
Робота серця
Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочувань
Дослідницький практикум №3.
Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня

16/4

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.

17/5

Кровотечі.

18/6

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

19/7

Контрольна робота № 3.

Тема 3. Дихання (4 год.)
20/1

Значення дихання.   
Система органів дихання.

21/2

Газообмін у легенях і тканинах.

22/3

Дихальні рухи.
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

23/4

Профілактика захворювань дихальної системи.

Тема 4. Травлення (5 год.)
24/1

Огляд будови травної системи.

25/2

Процес травлення у ротовій порожнині.
Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)
Дослідницький практикум №2
Дія ферментів слини на крохмаль.

26/3

Процес травлення в шлунку і кишечнику.

27/4

Регуляція травлення.

28/5

Харчові розлади та їх запобігання.

Тема 5.  Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини
(3 год. + 1 год. резервного часу)
29/1

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.
Харчування та обмін речовин.
Дослідницький практикум №1.
Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

30/2

Їжа та її компоненти.
Склад харчових продуктів.
Значення компонентів харчових продуктів.

31/3

Харчові та енергетичні потреби людини.
Проект. Збалансоване харчування.

32/4

Контрольна робота № 3.

Тема 6. Виділення. Терморегуляція. (4 год.)
33/1

Виділення - важливий етап обміну речовин. 
Будова і функції сечовидільної системи.

34/2

Захворювання нирок та їх профілактика.

35/3

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

36/4

Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою.

Тема 7.  Розмноження та розвиток людини.
(4 год. + 1 год. резервного часу)
37/1

Будова та функції  репродуктивної системи.

38/2

Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

39/3

Постембріональний розвиток людини.

40/4

Репродуктивне здоров’я.

41/5

Контрольна робота № 3.

Тема 8. Регуляція функцій організму. (6 год.)
42/1

Гомеостаз і регуляція функцій організму.
Нервова регуляція.

43/2

Гуморальна регуляція.
Гормони.

44/3

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

45/4

Профілактика захворювань ендокринної системи.

46/5

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.

47/6

Алергія. СНІД.

Тема 9. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. (7год.)
48/1

Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

49/2

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервові системи людини.

50/3

Спинний мозок.

51/4

Головний мозок.
Лабораторне дослідження: вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).

52/5

Вегетативна нервова система.

53/6

Профілактика захворювань нервової системи.

54/7

Контрольна робота № 5.

Тема 10. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. (7 год.)
55/1

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів.

56/2

Зорова сенсорна система. Око. Захист зору. Лабораторні дослідження:
визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока.

57/3

Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху.  Лабораторне дослідження:
вимірювання порога слухової чутливості.

58/4

Сенсорні системи смаку, нюху.

59/5

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4
Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

60/6

Проблеми сенсорних систем.

61/7

Контрольна робота № 5.

Тема 11. Вища нервова діяльність.
(7 год. + 1год. резервного часу )
62/1

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.
Дослідницький практикум №5.
Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

63/2

Умовні та безумовні рефлекси.
Лабораторне дослідження:
визначення реакції зіниць на світло.  

64/3

Інстинкти.

65/4

Мова.

66/5

Навчання та пам'ять.
Лабораторне дослідження:
дослідження різних видів пам’яті.

67/6

Мислення та свідомість.

68/7

Сон. Біоритми.

69/8

Контрольна робота № 6.

Узагальнення.(1 год.)
70/1

Цілісність організму людини.
Взаємодія регуляторних систем організму.




Немає коментарів:

Дописати коментар